tiistai 23. heinäkuuta 2013

Vuosisadan tunnustus

Seuraa vuosisadan tunnustus: olen aloittanut juoksulenkkeilyn.

Olen käynyt tämän kesän aikana käynyt lenkillä melkein 30 kertaa, ja nyt voin jo myöntää, että nautin siitä. Aivan käsittämätöntä, sillä olen koko pienen ikäni vihannut juoksemista kaikissa sen muodoissa, enkä todellakaan voinut kuvitella jaksavani puolta kilometriä pidempää matkaa. Päätin keväällä, että kun yliopistojumppiin ei ole mahiksia päästä kesällä, on liikunta pakko tehdä jossain toisessa muodossa. Melkein vitsillä lupasin itselleni, että nytpä aloitan juoksulenkkeilyn, mutta omaksi hämmästyksekseni pidin lupaukseni! Tämän kesän tavoite, 10 kilometriä, täyttyy toivottavasti tällä viikolla, eivätkä kahdeksan kilometrin lenkit tunnu oikeastaan enää maailmaa järisyttäviltä.


Maailman parasta lenkkiseuraa!

Nyt ajattelinkin siis kertoa, mitkä keinot saivat minut harrastamaan lajia, jota vihaan sydämeni pohjasta, joka näyttää hölmöltä ja tuntuu pahalta. Yleispäteviä neuvoja luvassa siis!

1) Värikkäät pallurat.
Eniten maailmassa mua on tämän kesän aikana motivoinut heiaheia. On mielettömän motivoivaa huomata, että Sanna on käynyt tällä viikolla jo kahdesti lenkillä, kun itse ei ole kertaakaan, ja kovin mukavaa saada kivoilta ihmisiltä kannustusmansikoita ja –jätskejä. On myös hienoa saada mitali, kun on jaksanut harrastaa samaa lajia esimerkiksi kymmenen kertaa. Kuinka niin ulkoa ohjautuva?
(Mun heiaheia on täällä, pyytäkää mua kaveriks!)

2) Lenkkiseura.
Valitsemani lenkkiseura on vaikuttanut lenkkeilytarmooni vähintään yhtä tehokkaasti kuin heiaheia. Pyry jaksaa olla koko lenkin ajan pirteä ja innokas, se tsemppaa ”miten sä voit olla noin hidas” –katseellaan, eikä edes vaadi, että sen kanssa keskustelisi!

3) Kengät.
En muista, että olisin ikinä eläessäni maksanut yli sataa euroa kengistä (oikeesti!), ja sitten huomasin käveleväni urheiluliikkeestä sadankahdenkymmenen euron kengät kainalossani. Ja ovathan ne jumalaisen mukavat. Samalla shoppailukierroksella ostin onneksi myös korkokengät, jotka maksoivat vitosen (ja ovat jumalaisen kauniit), joten eihän kaksien kenkien yhteishinnaksi edes muodostunut suunnaton summa.

Eli jos tekee mieli aloittaa juoksuharrastus, pitää tehdä heiaheia-tunnus ja toivoa, että kaverit ovat superaktiivisia liikunnanharrastajia, hankkia ylienerginen bordercollie ja käyttää omaisuus kenkiin. Eikö kuulostakin loogiselta ja mukavalta? (: Ehkei loogista, mutta alkutuskan jälkeen hyvin mukavaa!

4 kommenttia:

  1. Aws Pyry on varmaan ihana lenkkiseuralainen :3

    Mutta täällä kirjottelee se Sonja joka oli teillä ennenkuin Annika lähti sinne Amerikkaan - Kun mun pitäisi lähettää Annikalle sellainen kirje joka sisältää piirustuksia ja ilmeisesti sä olet siellä kotona, niin olen unohtanut teidän osoitteen sekä postinumeron niin haluaisitko lähettää ne mun sähköpostiin (sonmat1@hotmail.com) niin jos se kirje tulisi sinne ennenkuin Annika palaa matkalta niin Annika sitten pääsisi availemaan kirjettä heti matkalta tultua, eikä tarvitsisi odottaa sitä kirjettä ^-^
    Eli jos viitsitit lähettää sen osoitteen mun sähköpostiin niin saisin nopeasti postitettua ton kirjeen :) ! Sonja kiittää ja kuittaa ~

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Awww kuinka söpöä, lähetän sulle meidän osoitteen samantien! Ihanaa, että en oo ainoo, joka vielä lähettelee etanapostia. <3

      Poista
  2. Vuosisadan tykkäys! Kieltämättä värikkäät pallurat ja ihanat lenkki-/jumppavaatteet on huippuhyvä syy lähteä liikkelle. (:

    ps. En uskaltais lähteä varmaa ees sun kaa juoksulenkille ku en varmaa pysyis sun vauhissa, kun oot lenkkeilly kesän niin aktiivisesti.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin on! Tiesin että oot samaa mieltä.

      Ja Romppa ei mitään hätää, oon niin hidas ettei mulla varmaankaan ois mitään toivoo sun kanssa. :D

      Poista